1. Inloggning via länk i mejl fungerar inte
2. Inloggning via användarkonto och lösenord fungerar inte
1. Inloggning via länk i mejl fungerar inte
I Belay behöver användare utan särskilda roller inget konto registrerat för att logga in.
Klicka på knappen Logga in i mejlet i din inkorg och du hamnar på en landningssida:
Belay skickar nu ytterligare ett mejl till dig för att verifiera att det är du som loggar in.
OBS. Ladda inte om sidan utan vänta tills mejlet som kommer till din inkorg inom några sekunder.
Har du råkat ladda om sidan, så måste du vänta tills det senaste mejlet kommer till din inkorg:
Klicka på LOGGA IN och du kommer direkt in i Belay och den uppgift du förväntas göra. Denna länk är enbart giltig i 3 minuter.
2. Inloggning via användarkonto och lösenord fungerar inte
Har du skapat ett användarkonto?
Har du skapat ett användarkonto på Belay sedan tidigare? Det är nämligen inget krav att ha ett användarkonto för att utföra uppgifter i Belay. Du kan gå via länken i mejlet direkt till uppgiften utan inloggning. Om du trots allt vill skapa ett användarkonto hittar du en guide för detta Skapa användarkonto
Har du verifierat din e-postadress?
När du registrerade dig fick du ett bekräftelsemejl skickad till den e-postadress som du registrerade dig med. Börja med att kontrollera om du har fått detta e-postmeddelande. Om du inte har fått det betyder det att din registrering inte slutfördes och att du måste börja om från början.
Skulle du inte få något bekräftelsemejl kan det vara bra att titta i Skräpkorgen.
Har du kunnat logga in tidigare?
Om du kunnat logga in tidigare men inte kan logga in nu kan det bero på lite olika saker. Först och främst försäkra dig om att du använder en godkänd webbläsare. Här hittar du en lista på godkända webbläsare för Belay.
Vänligen testa att radera webbhistoriken i din webbläsare. Stäng sedan ner fönstret och öppna på nytt. När du öppnar ett nytt fönster, skriv in https://app.belay.se/ manuellt, dvs använd inget bokmärke.
Såhär kan du radera webbhistoriken:
Alternativ 1:
- Navigera till https://app.belay.se
- Tryck tangenterna ctrl, shift och i.
- Höger-klicka på uppdatera-knappen likt bilden nedan:
- Tryck "Töm cacheminne och gör hård inläsning"
- Testa att logga in igen.
Alternativ 2:
Tryck tangenterna ctrl, shift och delete och välj sedan att rensa webbhistorik och cookies. Testa att logga in igen.