2. Giltighetstiden på inloggningsmailet har löpt ut
3. Aktivera cookies från tredje part
1. Fel inloggningsmail
Du har förmodligen begärt (oftast oavsiktligt) flera inloggningsmail, där du i detta fall inte tagit det inloggningsmail som skickades ut sist. Kontrollera din inkorg och välj det senaste inloggningsmailet.
Detta fel kan också uppstå om du försökt använda ett inloggningsmail som redan använts en gång tidigare. Varje inloggningsmail är enbart giltigt en gång och har en giltighetstid på 3 minuter.
Det går alltid bra att gå direkt till Belay och logga in med användarnamn och lösenord.
2. Giltighetstiden på inloggningsmailet har löpt ut
Som felmeddelandet avslöjar så har giltighetstiden för det senaste inloggningsmailet löpt ut. Du behöver begära ett nytt inloggningsmail. Detta gör du enklast genom att leta upp ett inbjudningsmail från Belay. Tryck på "Logga in" i det mailet så kommer automatiskt ett nytt inloggningsmail skickas ut.
Det går alltid bra att gå direkt till Belay och logga in med användarnamn och lösenord.
3. Aktivera cookies från tredje part
Inloggningsförfarandet i Belay förlitar sig på att tredjeparts-cookies är aktiverat i din webbläsare. Om din webbläsare är inställd på att blockera tredjeparts-cookies kommer inloggningen inte lyckas. Nedan finner du instruktioner för att aktivera tredjeparts-cookies i de vanligaste webbläsarna. Notera att Belay är optimerat för Google Chrome och vi rekommenderar alltid att du byter i till Google Chrome för att få den bästa upplevelsen.
4. Inloggningen avbröts
Detta fel uppstår om webbläsaren har laddats om för många gånger på kort tid. Detta kan ske avsiktligen, exempelvis om användaren upplever att inloggning är seg och man försökt ladda om sidan manuellt flera gånger. Det kan också ske oavsiktligen och automatisk av webbläsaren själv.
Vänta 1-2 minuter och ladda sedan om sidan. Skulle detta inte avhjälpa problemet ber vi dig påbörja inloggningen på nytt från början.
Det går alltid bra att gå direkt till Belay och logga in med användarnamn och lösenord.