Varje medarbetare behöver ha en användare registrerat i Belay.
1:
Lägg till användare
För att lägga till ny användare i systemet går du till användaröversikten som ni hittar i menyn under organisation.
Klicka sedan på Skapa ny.
Skriv in namn och e-postadress. Välj sedan korrekt titel, om titlar saknas behöver ni ställa in det under inställningar och sedan titlar. En användare kan ha flera titlar.
En användare kan ha taggar för att ytterligare kunna förenkla sökning och filtrering i systemet. Fördefinierade taggar går att ställa in under inställningar och sedan taggar.
Administratör innebär att användaren får full tillgång till alla funktioner i Belay. Administratörsrollen rekommenderas enbart till medarbetare som arbetar som kvalitetsansvariga, gruppansvariga eller inom kvalitetsnämnden.
Se exempel på ny användare med ifylld information nedan:
Klicka sedan på Spara & Stäng för att skapa användaren i systemet.
2:
Ändra befintlig användare
För att ändra en befintlig användare i systemet går du till användaröversikten som ni hittar i menyn under organisation.
Klicka på knappen Ändra till höger om användaren du vill ändra.
3:
Ta bort användare eller inaktivera medlemmar
OBS. Ta inte bort en användare i systemet om användaren deltagit i någon kvalitetsaktivitet, då när användaren raderas så raderas även all tillhörande information som kan behövas i framtida systemkontroll.
Om användaren är långtidssjuk, föräldraledig, tjänstledig eller har slutat hos er och inte ska kunna delta i några kvalitetsaktiviteter under året. Klicka på Ändra.
Välj att inaktivera medlemmen genom att klicka ur rutan "aktiv" och lägg till en tagg för beskrivning. Se exempel nedan.